Pilates
Pilates wordt wereldwijd aanbevolen en erkend als een belangrijke vorm van bewegen. Het wordt zelfs gebruikt als therapie. Pilates is dan ook niet alleen een vorm van fitness, maar een zeer complete bewegingstherapie. Het vermindert pijnklachten en werkt als preventie voor klachten aan de wervelkolom en het gehele lichaam.
Pilates
Oefeningen die het lichaam versterken, stretchen en balanceren

Pilates zorgt voor:


> Een verbeterde lichaamshouding

> Efficiënter omgaan met je lichaam, ook tijdens het sporten

> Een sterke en soepele wervelkolom, dus minder kans op rug- en nekklachten

> Sterke buik- en rugspieren, incl. de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren

> Sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug, bovenbenen)

> Een goede beheersing van de bekkenbodemspieren

> Grotere flexibiliteit en mobiliteit

> Voorkomen van of snellere genezing van blessures 

> Een verbeterde bloedcirculatie

> Een verhoogde stofwisseling


Pilates tijdens de zwangerschap:

Bevallen is een top(sport)prestatie. Hoe beter je conditie is, hoe gemakkelijker en soepeler de bevalling vaak verloopt. Vrouwen stoppen vaak met sporten tijdens de zwangerschap, omdat ze niet op de hoogte zijn van de positieve effecten. Ervaring leert dat als je tijdens de zwangerschap op een verantwoorde wijze een sport blijft beoefenen, je tijdens en na de bevalling sterker en fitter bent. Ook je herstel na de bevalling verloopt sneller.


Pilates na de bevalling
Deze Pilatesles is vooral gericht op herstel en het weer lekker in je vel komen na de bevalling. Er is aandacht voor alle spieren die het zwaar hebben gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Bovendien krijg je ook inzicht in het bewust gebruiken van de juiste spieren en je houding te verbeteren bij zitten, lopen, bukken en tillen. In een prettige sfeer ontmoet je andere jonge moeders waar je na de les ervaringen mee kunt uitwisselen. 
Je kunt vanaf 4 weken na de bevalling op ieder gewenst moment instromen. 

MAT-sessie
Een serie gecontroleerde grondoefeningen met als uitgangspunt het centrum van kracht (Powerhouse) te versterken zonder apparatuur. De matsessie vindt plaats in kleine groepjes van maximaal 15 personen onder nauwlettend toezicht van de docent.

Klassiek pilates
In één woord: beweging. Deze pure Pilatesmethode is een zachte en effectieve bewegingsvorm die in het begin van de 20e eeuw is ontwikkeld door Joseph H. Pilates. Deze bewegingsvorm wint steeds meer aan populariteit omdat hij zulke goede resultaten oplevert. Doel van Pilates is het creëren van een evenwichtig, sterk spiersysteem en een soepel lichaam.

Laatste nieuws
Workshop ontstress met Yoga
Leer te ontstressen
03-11-2017
Workshop
Maak kennis met Yoga
03-11-2017
Nieuwe workshops in mei en juni
Een goede nachtrust en Deep Tissue Release
26-04-2017
Workshop Asana Technieken
Leer de basis van de Yogahoudingen
11-03-2017
Wij zijn Newstyle!
Leer meer over onze visie en mogelijkheden
18-01-2017
Nieuwe locatie bijna open
Op de Groeneweg in Lombok
04-01-2016